Soru:
Onlar gibi oynamak istersem ünlü bir oyuncunun açılışlarını yapmalı mıyım?
xaisoft
2012-06-18 22:10:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mikhail Tal'ın oynayışını her zaman sevmişimdir ve chessgames.com 'da en çok oynanan açılışlarının olduğunu fark ettim:

As White :

  Sicilya (B46, B43, B82, B32, B40) Ruy Lopez (C92, C95, C93, C96, C84) Caro-Kann (B14, B17, B18, B12, B10) Fransız Savunması (C07, C18, C09, C05, C16) İngilizce (A15, A14, A13, A17, A16)  

As Black:

  Sicilya (B43, B40, B46, B22, B52) Kral Kızılderili (E94, E92, E98, E69, E62) Kraliçe'nin Piyon Oyunu (E10, A46, E00, A40, A41) İngilizce (A15, A14, A13, A10, A17) Nimzo Indian (E48, E52, E53, E46, E56) Modern Benoni (A56, A64, A61, A62, A65)  

Mikhail Tal, tüm zamanların en iyi hücum oyuncusu olarak kabul ediliyor ama yukarıdaki açıklıklar onun tarzının göstergesi mi? Bu açılışlar agresif, saldıran bir oyuncunun göstergesi mi?

Bu açılışları öğrenmenin daha fazla yolu olduğunu biliyorum, ancak temel olarak asıl sorum şu: eğer belirli bir oyuncunun bir stili varsa, açılışlarını oynamak size yardımcı olur mu? tarzlarıyla oynamak mı?

Doğru hatırlıyorsam, daha sonraki yıllarda Tal, daha genç Tal'ın yaptığı gibi aşırı karmaşık pozisyonlar için çabalamadı. Tal'in repertuarına kariyerinin ilerleyen dönemlerinde daha az taktik açılış eklenmesi olasıdır.
@Akavall - Ama açılışlarının çoğunun daha gençken oynandığını düşünürdünüz, değil mi?
belki, ben ama emin değilim. Bunu kontrol etmek gerekiyor. Doğru hatırlıyorsam, "eski" Tals hala oldukça aktifti ve biraz da çekiciydi. Tal'a hangi noktada (hangi yılda) "yaşlı Tal" diyebileceğimizi bilmiyorum. Sanırım burada yapmaya çalıştığım nokta, Tal'in tarzının kariyeri boyunca önemli ölçüde değiştiğidir. Ayrıntıları bilmediğim / hatırlamadığım için üzgünüm.
İlgisiz bir noktada Tal, satranç tarihindeki en yüksek ve en yüksek ikinci yenilmemiş oyun serisine sahip. O sadece sağlam bir sihirbaz değildi, aynı zamanda gerçekten iyi bir oyuncuydu.
Yedi yanıtlar:
#1
+9
Tony Ennis
2012-06-19 03:53:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Açılışlar iyi bir başlangıçtır; Tal gibi oyunculara kombinatoryal sihirbazlık fırsatları veriyorlar. Ama Mikhail Tal gibi oynamak için kendinden istemek çok şey var.

Tal'in çok fazla spekülatif fedakarlık yaptığını söylüyorlar. Yani fedakarlığın kulağa yeterli olduğunu hissetti, ancak emin olmak için bunu hesaplamadı. Olabilir. Bununla birlikte, adamın tahmin ederek Dünya Şampiyonu olamayacağını unutmayın. hesaplayabilir.

Ölümlülerin aksine Tal'ın beyni parmaklarının yazdığı çekleri bozdurabilir.

Onun gibi oynamak istiyorsanız taktiklerinizi geliştirin Özellikle dengesiz pozisyonlar söz konusu olduğunda, fırsatları araştırın ve kaybetmekten korkmayın. Akranlarınıza göre de en az sert, korkusuz ve yetenekli olmanız gerekir.

NOT - Unutmayın, önemli olan oyunu iyi kazanmanız (veya kaybetmeniz). Bundan sonra birisinin hareketlerinizi çürütmek için bir bilgisayar kullanması önemli değil. Önemli olan tek çürütme, rakibinizin tahtada bulduğu şeydir.

#2
+8
Justin C
2012-06-19 01:47:13 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Genel olarak bunlar agresif açılışlardır. Özellikle Ruy Lopez ve Sicilian, mevcut daha agresif açılışlardan bazıları olarak değerlendiriliyor.

Daha önce Fransız Savunmasının saldırgan olarak adlandırıldığını duymamıştım, ama belki de bu Mikhail'in dehasının bir parçası, bazılarını tıkalı açılışlar, böylece rakibiniz ne olacağını asla tam olarak bilemez.

Siyah, beyazın oyuna başladığı açılışa göre biraz daha agresif bir açılımın ne olduğunu tanımlamak biraz daha zordur.

Kişisel olarak, başka bir GM'nin açıklıklarını kullanmanın harika bir öğrenme aracı olduğunu düşünüyorum. Bunun ana nedeni, GM'nin oyunlarının böyle mevcut bir veri tabanının olmasıdır, bu nedenle elektronik olarak oynuyorsanız veya kendi oyununuzu not ediyorsanız, her zaman geri dönebilir ve tarihsel oyunların size benzediğini ve GM'nin nerede farklı olabileceğini görebilirsiniz.

Evet, bazı açılışlar konusunda biraz kafam karışmıştı çünkü saldırgan veya Tal tarzında görünmüyorlardı. GM'lerin açılışlarını kullanmak konusunda iyi bir noktaya değindiniz çünkü kendi oyunlarınızı onlarınkilerle karşılaştırabilirsiniz. Tek endişem şu anda tarihi olarak kabul edilen bu açılışlardan bazıları.
Bir açılışın modası geçmiş olması beni endişelendirmez. GM ile aynı oyun düzeyine ulaşmadığınız sürece, bu açılışlar size tam olarak istediğiniz gibi bir uygulama sağlayacaktır.
"Fransız Savunmasının daha önce saldırgan dediğini duymadım" ifadesine gelince, Fransız Savunmasının Tal'ın * beyaz * taşlara sahip olduğu oyunlarda en yaygın açılışlar arasında yer aldığını unutmayın. Beyaz oyunlarının açılış listesi sadece çok fazla oynadığını gösteriyor. e4` ve orada görünen açıklıklar, bu hareketten sonra ortaya çıkan en yaygın açıklıklardır (tabii ki İngilizce hariç).
#3
+3
Travis J
2012-06-22 00:56:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, bir dizi açılışta oynamanın sizin bir satranç oyuncusu olarak kim olduğunuzu belirlediğine yeterince evet diyemem.

Bu oyunları Tal tarafından inceliyorsanız, o zaman sadece şuna bakmamanızı öneririm. ortaklıklar, ama daha da önemlisi aktarmaya çalıştığı konumlarda. Farklı açıklıklar kullanılmasına rağmen, çoğu kez benzer bir saldırı gözlemlenebilir. Buna nasıl yaklaşıldığına ve tempoların ve parçaların saptırma olarak nasıl kullanıldığına bakmak, saldırıların neden başarılı olduğuna ve hangilerinin saptırma yerine gerçekten saldırı anlamına geldiğine dair iyi bir fikir verebilir.

Açılış kümesinde ustalaşmak oynamak kesinlikle satrancınızı geliştirecek ve sizi "Tal-esque" yapacaktır.

#4
+2
Tom Au
2012-08-25 00:32:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ünlü bir oyuncunun açılışlarını kopyalamak sizi "yerine koyar" (bu hamlelerin sonunda).

O andan itibaren, bu size kalmış. Kendinizi belirli bir oyuncuya göre şekillendirmeye çalışabilirsiniz, ancak yeteneğinize ve yeteneğinize bağlı olarak farklı şekilde gelişebilirsiniz.

#5
+1
Savage47
2019-11-09 09:24:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Evet, bir ölçüde.

Açılışları kronolojik olarak öğrenmek en iyisidir.

Yeni başlıyorsanız, Morphy'den önceki döneme bakmalısınız. İyileştikçe daha modern açıklıklara bakabilirsiniz. Bu şekilde yaptığınızda, fikirlerin önceki neslin fikirlerine nasıl dayandığını görebilirsiniz.

Tal, 1800-2200 aralığı için muhtemelen en uygun olanıdır.

#6
  0
Arlen
2014-11-29 23:11:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ünlü bir oyuncu gibi oynamayı öğrenmek için iyi bir tarif değil, ancak onlar gibi oynamaya çalışmanız gerekip gerekmediğini öğrenmek için izlenmesi gereken iyi bir tarif.

IOW, bu pozisyonlarda ne kadar rahat oynadığınıza bakın. Tal veya Shirov gibi oynamak isteyebilirsiniz, ancak rakiplerinden biri gibi oynamada daha becerikli olduğunuzu keşfedebilirsiniz (yani Petrosian, Karpov veya Kramnik gibi bir rakip tarafından yapılan hamleler, üzerinde oynarken bulmanız daha kolaydı. oyun "hedefinizden" daha fazla). Herkesin bir satranç oyuncusu olarak doğal eğilimleri vardır ve özellikle geliştirme sırasında bunların ne olduğunu anlamak ve bunları kendi yararınıza kullanmak iyidir. Daha hızlı ilerleyecek ve daha çok eğleneceksiniz. Bu sizi gideceği yere kadar götürdüğünde, başka pozisyonlara "dallanma" zamanı.

#7
  0
BlindKungFuMaster
2014-12-03 01:00:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dünya çapındaki rakiplerinden bile onları ayıran sezgisel bir yeteneğe sahip oyuncular var. Bence Tal, Karpov veya Carlsen gibi o oyunculardan biri. Genellikle bu oyuncularla, tarzları ve oynadıkları açılışlar arasında güçlü bir bağlantı yoktur. Onlar sadece "pozisyon almaya" çalışırlar çünkü oyunun ortasında veya sonunda rakiplerini geride bırakabilirler. Kasparov, Kramnik veya Botvinnik gibi oyuncuların aksine, pek bilimsel bir havası yok.

Bu, Tal'in agresif açılışlarda oynamadığı anlamına gelmiyor, benoni kesinlikle Sicilya'da olduğu gibi agresif. Ama aynı zamanda, sadece sonraki yıllarında değil, oldukça sağlam ana hat oyunları da oynadı. Bence kraliçeyi tutan herhangi bir dizeyle ve yeterince taşla ilgileniyor. Oyunlarına bakarsanız, içlerindeki çılgınlığın açılış varyasyonlarından kaynaklanmadığını göreceksiniz.

Dolayısıyla açılışlarını kesinlikle kopyalayabilirsiniz, ancak bu "Tal benzeri" pozisyonlara yol açmayacaktır. Bunlar çok yaratıcı ve radikal oyun ortası kararlarının sonucudur.

Biraz ironik, ancak Tal'in açılışlarından herhangi birini seçerseniz, nasıl oynanacağını öğrenmek için bu varyasyon üzerinde uzmanlaşmış daha bilimsel bir oyuncunun oyunlarına bakmak muhtemelen mantıklı olacaktır. .



Bu Soru-Cevap, otomatik olarak İngilizce dilinden çevrilmiştir.Orijinal içerik, dağıtıldığı cc by-sa 3.0 lisansı için teşekkür ettiğimiz stackexchange'ta mevcuttur.
Loading...